Szkoła antydepresyjna

05.01.2012, 08:31, Gimnazjum nr 2

 

GIMNAZJUM nr 2 im. JANA PAWŁA II w KĘTRZYNIE
zaprasza już po raz 4 na

TYDZIEŃ KOLORÓW

w dniach 16-20 stycznia 2012

 

 

        Dziś wszyscy uczniowie wraz z nauczycielami ubrani byli na kolor zielony. Gdzie nie spojrzeć tam zielono! Dzisiejszą konkurencją było wypełnienie dymków i pokolorowanie komiksu o kosmitach. Każdej klasie zależało na wygranej i choć wszyscy naprawdę się starali najpiękniejszym komiksem okazał się komiks klasy 3E.
Gratulujemy wygranej :)
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Galeria

 

       

        Wszyscy ubraliśmy się w ten piękny dzień w bardzo optymistyczny kolor - czerwony. Cała szkoła wypełniona była "czerwonymi ludkami" :) Dzisiejszą konkurencją był "pokaz mody". Uczniowie każdej z klas, która zgłosiła się do wzięcia udziału z pokazie musieli wybrać daną osobę bądź osoby na modela czy modelkę. Wszystkie kreacje były bardzo pomysłowe oraz oczywiście CZERWONE! :) Były aż 3 trzecie miejsca, które otrzymały klasy: 3E, 2A i 1B.
        Drugie miejsce zajęła klasa 2B, natomiast pierwsze miejsce klasa 3B. Życzymy dalszych powodzeń w konkurencjach, ponieważ naprawdę warto wygrać. Przypominamy również, że jedna klasa z każdej szkoły (ta klasa, która otrzyma najwięcej punktów) wybiera się w piątek na film 3D do kina. Pamiętajcie też, że za wychowawcę są dodatkowe punkty.
 

 

Galeria

 

       

        Dziś wszyscy ubrani byliśmy pod kolor żółty, wyglądaliśmy niczym słoneczka :) Czyż to nie najbardziej optymistyczny kolor ze wszystkich? Konkurencją tego dnia było odgadnięcie, który ze zwierzaków należy do którego z nauczycieli. Była to bardzo wesoła i troszkę trudna konkurencja, ale wszyscy daliśmy radę. Uczniowie chodzili do nauczycieli i podpytywali o pupile :) 1 miejsce w tej konkurencji zajęła klasa 2A, 2 miejsce klasa 3D, a 3 miejsce klasa 1C. Drugim zadaniem-dodatkowym-było wyklejenie witrażów na oknach w klasach. Wszystkie były bardzo piękne, jednak tymi najpiękniejszymi okazały się witraże z klas: 3 miejsce zajęła klasa 3F, 2 miejsce klasa 2B, a 1 miejsce klasa 3A. Gratulujemy wygranej :)
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Galeria

 

 

        Dziś wszyscy ubrani byliśmy na niebiesko. Jak smerfy :)
Konkurencją na dzisiaj były szalone fryzury. Jesteśmy pod wrażeniem waszej kratywności i szalonych pomysłów:)
Drugim zadaniem było "śmieszne pudełko" a w nim coś co rozśmieszyłoby nasze "jury". Jak widać każda klasa bardzo chce wygrać :) Dzisiejsze wygrane klasy: 3 miejsce - 3B , 2 miejsce-3A , 1 miejsce -2B.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Galeria

 

 

 

 

 

 

 

OKNA SZKÓŁ BORĄCYCH UDZIAŁ W TYGODNIU KOLORÓW

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SZKOŁA PODSTAWOWA W BIEDASZKACH

 

 

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W KĘTRZYNIE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 IM. M. KALENKIEWICZA KOTWICZA

W KĘTRZYNIE

 

 

 

 

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 3 W KĘTRZYNIE

 

 

        Za oknem biało, w szkole biało...wszędzie BIAŁO! :)
Nieprawdaż, że cudowny dzień? Dziś oficjalnie możemy rozpocząć FERIE !!!
Konkurencją na dziś było przyniesienie misi dla dzieci z Afryki.Ta klasa, która przyniosła najwięcej misi dostaje największą ilość punktów i wygrywa zadanie :) Cieszymy się, że otrzymaliśmy tak wiele pluszaków. Dzieci z Afryki na pewno będą wdzięczne ;) Ponadto trzeba było mieć na sobie krawat, wliczał się do punktacji ubioru :)
To ostatni dzień kolorów. Wszystkie klasy baaardzo się starały wygrać. Podsumowując wszystkie punkty to 1 miejsce otrzymała klasa 2B, 2 miejsce klasa 2A i 3 miejsce klasa 3B. Jednak tylko dwie klasy poszły do kina, czyli 2B i 2A.

Relacja z Tygodnia Kolorów

Klaudia Jędrej kl. III b

 

Galeria

 

 

W tym roku hasło tygodnia brzmi:

„RADOŚĆ I ZABAWA TO MĄDRE LEKCJE”

Autor projektu: Grzegorz Pleszyński 

Koordynator akcji w Kętrzynie: Katarzyna Bronakowska

 

Przypominamy:

 

Poniedziałek - zielony

Wtorek - czerwony

Środa - żółty

Czwartek - niebieski

Piątek - biały

 

Finał konkursu w KCK - wyróżniające się klasy (1 klasa z każdej szkoły) obejrzą film w 3D i wezmą udział w konkursie z nagrodami.

 

Zapraszam

 

Koordynator

Katarzyna Bronakowska


 

ANTYDEPRESYJNA SZKOŁA to nie szkoła „bez stresu”. Bezstresowa szkoła jest fikcją i mrzonką. W najlepszym wypadku jest to pojęcie nieścisłe. Stres jest jednym z niezbędnych elementów działania. Towarzyszy nam całe życie.

Celem akcji ANTYDEPRESYJNA SZKOŁA jest:
po pierwsze – złagodzenie skutków działania stresu
po drugie – wykorzystanie jego efektów do kształtowania pozytywnych i oczekiwanych postaw młodych ludzi.

Szkoła to miejsce, gdzie jest nadmiar sytuacji stresowych. Zarówno dla uczniów, jak i dla nauczycieli. Powoduje to nader częste przypadki niechęci do szkoły – traktowanie jej jako zła koniecznego. Choćby tylko codzienny przymus pójścia do szkoły. Dzień w dzień, przez wiele lat. Szkoła to budynek, gdzie na niewielkiej przestrzeni gromadzi się kilkaset, a często kilka tysięcy ludzi. Są szkoły, gdzie jest około dwóch tysięcy uczniów. Zimą wszyscy przebywają w jednym budynku przez kilka godzin. Nawet podczas przerw. Tłum, hałas…
W takich okolicznościach agresywne postawy nie należą do rzadkości. Agresja starszych uczniów wobec młodszych i słabszych, agresja wobec nauczycieli, agresja wobec rodziców – to tylko niektóre objawy dewiacyjnych sytuacji w szkołach. Przymykanie oczu lub wyciszanie konfliktów dla tzw. „dobra szkoły” pogłębiają jeszcze kryzys. Społeczna dezaprobata wobec coraz jaskrawszych przypadków wymykania się sytuacji spod kontroli pedagogów i władz oświatowych, poza głosami słusznego oburzenia, wnosi wiele nieprzemyślanych i bezzasadnych opinii na temat, jak naprawić sytuację w szkołach. Pośród różnorodnych przeważają opinie, które nawołują do zwiększania dyscypliny w szkołach i tak zwanego ukrócania swobód. Upraszcza to skomplikowany i złożony charakter tychże kłopotów i uniemożliwia dotarcie do ich prawdziwych źródeł.
A przyczyny są złożone. Niektóre z nich spowodowane są zmianami ustrojowymi - państwo opieki socjalnej przeobraziło się w świat kapitalistycznej skuteczności. Zaszły zmiany społeczne, takie jak: zubożenie polskiego społeczeństwa, niepracujący rodzice, katastrofalna sytuacja w rodzinach, brak środków do życia – a co za tym idzie – wzrost przestępczości.
Następuje rozdźwięk między uniwersalnymi prawami naszej cywilizacji a realiami brutalnego życia. Powoduje to, zwłaszcza u młodych ludzi, poczucie rozgoryczenia i frustrację.
Szkoła nie zawsze za tym nadąża. Dlaczego? Przecież z założenia powinna być miejscem szczególnym. Gromadzi bowiem jedną generację w jednym miejscu, w jednym czasie. To stwarza niepowtarzalną i jedyną taką sytuację w życiu człowieka, kiedy ten ma możliwości czerpania wiedzy i mądrości nie tylko od nauczycieli, ale także od swoich rówieśników. Daje to niezastąpioną niczym innym i już nigdy potem możliwość odkrywania samego siebie i swojego miejsca w świecie. Uczy akceptacji własnej, niepowtarzalnej natury, jej odmienności w konfrontacji z innymi takimi samymi niepowtarzalnymi i niezwykłymi naturami ludzi. Poszukiwanie podobieństw i różnic toruje drogę do własnej tożsamości: osobowościowej, społecznej, kulturowej, ogólnoludzkiej i kosmicznej, a tym samym poszerza horyzonty poznania o różne sposoby myślenia o świecie, o inne kultury i religie, otwiera oczy i serce na świat zwierząt, roślin i innych bytów, łącznie
z ogromem Wszechświata.

Aby zobaczyć siebie w świecie współczesnym i w oceanie minionego czasu, szkoła musi być ŚWIĄTYNIĄ MĄDROŚCI. To przecież takie ekscytujące („jedyne w swoim rodzaju” – jak mawiał Shrek).

Dlatego przeciwstawmy się złu! BĄDŹMY ODWAŻNI W MĄDROŚCI, SZLACHETNI I SKUTECZNI!
• szlachetni, bo chcemy pogłębiać wiedzę i świadomość tak, aby wybrać postawę człowieka pragnącego żyć zgodnie z naturalnymi prawami i cyklami Kosmosu,
• szlachetni, bo chcemy wykorzystywać owe prawa w naszym życiu, w nauce, w pracy, w kontaktach z przyrodą i drugim człowiekiem,
• szlachetni, to znaczy również mądrzy, umiejący wykorzystać nie tylko wiedzę empiryczną i racjonalną, ale również niewyczerpane pokłady własnej i zbiorowej intuicji,
• szlachetni, umiejący współodczuwać i rozumieć innych ludzi, zwierzęta, rośliny a także zjawiska i procesy społeczne, historyczne, kulturowe
• skuteczni, to znaczy, że chcemy być przygotowani do tego, aby zmierzyć się z problemami,
• skuteczni, bo potrafimy twórczo rozwiązywać nawet największe trudności.

SZLACHETNY I SKUTECZNY to człowiek zaangażowany w życie swojej klasy, grupy, społeczeństwa, to też ktoś, kto umie, na przykład: przeciwstawić się dewastacji środowiska naturalnego lub poświęcić życie dla idei pokojowego rozwiązywania konfliktów.
Ludzkość od zarania swych dziejów przeciwstawia się chaosowi świata i własnej bezradności. Artyści i filozofowie rozczytują mozolnie porządek i harmonię istniejącą w Naturze. Ludzie czerpią
z tego energię, aby budować świat według odkrytych przez siebie reguł – świat człowieka.
Człowiek stwarza kulturę. Ale każda generacja musi ponownie podjąć ten niekończący się trud istnienia i stwarzania. Dlatego ważne abyśmy byli: i szlachetni i skuteczni.

 

UŚMIECHAJMY SIĘ

 

Uśmiech to najlepszy, najprostszy, najskuteczniejszy, najzdrowszy i – co nie jest bez znaczenia - najtańszy sposób przeciwdziałania stresom, zmęczeniu, frustracjom i niezadowoleniu.
Uśmiech spełnia również ważną rolę w kontaktach między ludźmi. To sygnał dla innych, że jesteśmy nastawieni przyjaźnie i życzliwie. Powinien więc być powszechny i wszechobecny w życiu społecznym. Widać już na pierwszy rzut oka, że, niestety, tak nie jest.
Używajmy więc go jak najczęściej; w szkołach, w urzędach, na ulicach. Z początku może to niektórych dziwić, ale z czasem wszyscy się przyzwyczają i będą uważać za naturalne. Bo kolory i uśmiechy to w stu procentach naturalne metody i działają bez żadnych skutków ubocznych.
Poprzednie edycje „Tygodnia Kolorów” pokazały, że do szkoły można iść z radością, ba, nawet oczekiwać niecierpliwie na następny dzień, kiedy wreszcie można będzie znaleźć się w szkole. Bo tu, nie do wiary, dzieją się rzeczy niezwykłe. Nieomal magiczne! Uczniowie przebrani na odpowiedni w danym dniu kolor są niepytani.

 

UCZNIOWIE PRZEBRANI SĄ NIEPYTANI

 

Stają się „nietykalni”. Kolor działa jak magiczny amulet, chroni i daje poczucie pewności.
Tydzień kolorów to pyszna zabawa. Kiedy w zimowy styczniowy poranek pani dyrektor idzie do szkoły w żółtym berecie, to tak, jakby promień słońca przebił się przez ponure i szare chmurzyska wiszące nad miastem od kilku tygodni. To znak, że jest Środa – dzień radosnej żółci. Cała szkoła promienieje. Korytarze i klasy. Trudno być ponurym. Wszyscy się uśmiechają i podziwiają wymyślne stroje.



PRZYJEMNOŚĆ BYCIA W GRUPIE

 

Jako to siła i moc w tym niezwykłym kolorze? Sztuka przemienia smutek w radość, brzydotę
w piękno, zło w dobro. Przecież to takie proste.
Tydzień Kolorów ma być wstępem do pozytywnych przemian w nas samych, w naszej szkole,
w świecie obok nas. Może szkoła stanie się radosna i mądra. Może nauczy nas również, jak pięknie zmieniać świat tuż obok: nasz dom, nasze miasto, kraj ...

 

Bo wszyscy jesteśmy piękni, dobrzy i zdumiewający...

 

Proponujemy, aby działania w ramach Antydepresyjnej Szkoły stały się forum spotkań i konfrontacji ciekawych pomysłów uczniów, pedagogów i rodziców z różnych szkół i ośrodków wychowawczych.

 

Jest rok 2012. Tegoroczne hasło brzmi:

 

RADOŚĆ I ZABAWA TO MĄDRE  LEKCJE!
 

 
« Wstecz


Dyskusja: "Szkoła antydepresyjna"
Data: Nazwa: Komentarz:
06.01.2012, 17:48 NOO Noooooooo
14.01.2012, 13:30 Re: Noooooooo
20.01.2012, 00:55 kristian jest super kolorowo i antydepresyjna naprawde
21.01.2012, 14:17 Bardzo ciekawa akcja
Dodaj komentarz | Wyświetlić wszystkie komentarze